تامر حسني الأعلى في تاريخ السينيما العربية

أعلنت شركة اورينت الدولية المسؤولة عن توزيع الأفلام العالمية، أن النجم المصري تامرحسني حقق أعلى حضور جماهيري لفيلم عربي على مستوى العالم.

ونشر تامر حسني عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “انستغرام”، منشورا كشف من خلاله عن تحقيق أحدث أفلامه “بحبك” أعلى إيرادات في تاريخ السينما العربية.

ووجه الفنان المصري رسالة لجمهوره جاء فيها: “الحمدلله من جد وجد وربنا بيكرم على قد التعب، الحمدلله عشان نجحت وحققت الإنجازين دول واثبت اني كنت شايف صح وصاحب رؤيه وشخصيه فنيه مستقله مبتمشيش غير ورا قناعتها اللي بتتبني بعد دراسه كبيره للأشياء حبيت اقول للشباب مفيش مستحيل”.

وأضاف: “بقول الكلام دا عشان يكون قدامكو عبرة واضحة تخليكو متيأسوش ودايماً عندكوا امل ولا يهزكوا اي حروب وأحقاد وناس مأجوره كل دا (( بلح )) جانب الاجتهاد الحقيقي، والانسان لما يبقى عنده تحدي قوي مؤمن بيه، اللي بيطلع من القلب بيوصل للقلب ولا يصح الا الصحيح، واوعى تفتكر ان في مخلوق على الأرض يقدر يوقف رزقك، هيجيلك يعني هيجيلك ما دام اجتهدت وعملت اللي عليك”.

جدير بالذكر أن فيلم بحبك من تأليف قصة، سيناريو و حوار  موسيقى تصويرية وإخراج تامرحسني، وبهذا الإنجاز يصبح النجم تامرحسني الفنان الأعلى بيعا و ايرادا و حضورا في تاريخ السينما العربية.

احصل عليه من Google Play
شاهد أيضا

أضف تعليقك