سيد عبد الحفيظ يكشف صعوبة تجاوز جمهور الوداد الرياضي

كشف سيد عبد الحفيظ مساعد مدرب فريق الأهلي المصري السابق ومحلل قنوات “bein sports” الحالي، عن صعوبة تواجد جمهور فريق الوداد الرياضي في الملعب.

 

وأكد سيد عبد الحفيظ في أحد حواراته الصحفية الأخيرة أن الجمهور الودادي مساند قوي للفريق قائلا: “جمهور الوداد جمهور مساند جدا للفرقة بيبقى من أول ثانية لاخر ثانية حتى الصفافير اللي بيستخدموها وحنا بنلعب في النهائي قعدنا نفكر يعني أرهقني ذهنيا أنا كنت موجود أرهقني ذهنيا إزاي أتعامل مع الموقف ده كل ما الكورة بتبقى مع الأهلي في صفارة بتبقى على طول على طول، فالصفارة دي بتخلي التركيز يقل شوية”.

 

وأوضح المتحدث ذاته أن الجماهير الودادية جعلتهم يفكرون في كيفية تجاوز أمر “الصفارات” الذي يجعل فريق الاهلي غير مركز في المقابلة قائلا: “جمهور الوداد خلانا نفكر إزاي نتعامل مع الموقف فبقينا في التمرين 5 إلى 6 أيام قبل مواجهة الوداد في النهائي السنة لي فاتت خلانا نعمل تجربة شبيهة فاتفقت مع الجماهير لي كانت موجودة كان حوالي 55 أو 60 واحد، كل واحد يبقى معاه صفارة، أنا لسه محتفظ بصفارتي عندي في البيت لأن دي وحدة من الذكريات اللي كان فيها الشغل حلو، الكرة على فكرة هي مش موضوع 90 دقيقة وبس”.

 

وأضاف سيد عبد الحفيظ “اتفقت مع الجماهير انو كل ما يبقى استحواذ للأهلي الكل يصفر، المشهد لي ممكن أشوفو في مباراة الوداد بعد كم يوم وذا اللي حصل فعلا والتوفيق من عند ربنا طبعا”.

 

تابعنا على Google news
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

ما 5 تيفي نود أن نعرض لك إشعارات بأهم الأخبار والتحديثات!
Dismiss
Allow Notifications